söndag 30 augusti 2009

Ibland känns allt som en enda väntan...

Jag skulle ha varit på lyskväll igår, men det vart inget...Hade sett fram emot det litet iaf, nya skor o allt..som jag egentligen inte hade råd att köpa. Men man fick ju det tredje paret gratis, så ungarna fick ju varsitt par, de behövde sina mer än jag. Fast vad behöver man egentligen, på riktigt liksom?

Söndag och jag borde ta itu med dagen, men jag väntar på att inspirationen skall infinna sig, den där kreativiteten ni vet. Just nu har jag ingen lust, bara olust. Väntar också på ett samtal, som inte tycks komma. Väntar på ytterligare en målare också som ska lämna offert på evighetsprojektet, han tycks inte hitta hit. Väntar på att Kim Kärnfalk ska komma hit med en superstor vinst i guldigt kuvert. Mitt enda bidrag till de som har det sämre. Nog måste jag väl få något nu när jag är så himla givmild? Det funkar kanske inte så.

Väntar på att veckan skall starta så att söndagen med sin olust är förbi. Väntar på att ett under skall ske med min trädgård så den blir riktigt höstfin. Fast jag i min olust inte har lust att gå ut o ta itu med eländet, så hur ska då ett under kunna ske? Det är inte kul att göra allt själv...så kanske är det ett annat under jag väntar på...egentligen.

1 kommentar: