fredag 7 augusti 2009

Jaha, nu var jag här på bloggen igen. Det var ett tag sedan, ett par år kanske. Det händer så mycket spännande nu för tiden så jag känner att jag måste bara få ur mig en del iaf, så här officiellt;-) Det inofficiella behåller jag för mig själv, tack så mycket...

Fredag em nu. Vet inte om det är för att man blir äldre, men jag tycker dagarna går fortare på något sätt, jämfört med när jag var yngre, typ i 20 + åldern. Och med det går även åren fortare. Idag var en målare här som jag funderar på att anlita inför mitt s k "hallprojekt". Han började fråga ditten och datten om var jag bott förut och när var det o sånt...Herrigud, ja var det 3 eller 4 år sen nu som jag bodde där o där eller är det ännu längre sedan?? Jag håller än så länge koll på att hur gamla ungarna är iaf, tycker det räcker lixom. Nåja, han var trevlig iaf, målaren alltså...Men så blir jag alltid lite småförtjust i killar i snickarbyxor:-)

Förutom att svärma för målaren så har jag inte gjort många ryck i dag. Var en sväng till plantskolan o fantiserade om att hitta några riktigt billiga och fina plantor som ännu tål att sättas så här i augusti. Min trädgård har inte alls tagits om hand i sommar, fan jag har ju bara jobbat...Så det ser ut därefter. Jag klippte gräsmattan faktiskt, var så illa tvungen, annars hade jag fått hyra en sån där stor maskin man bärgar hö med snart! Nu väntar jag på en sval kväll så jag kan ta ut hundarna i skogen och köra den vanliga joggar-rundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar