måndag 10 augusti 2009

Snuvad på den lediga dagen..


Klev upp i godan ro kl 08.30. Den vanliga rutinen med kaffe och tidningen. Det är så himla njutbart det lilla när man inte behöver stressa. Hann sitta och kika runt lite på nätet också, se vad som hänt sedan sist, nu i dessa facebooktider. Då ringer mobilen "privat nummer"...ååå hastigt och lustigt var den lediga dagen väck. Nattjobb måndag och tisdag. Det betyder att det gäller att sova in det som sovas in kan. Inte så himla lätt att ställa om sig.


Harriet messade och ville gå på prommis så vi gick iaf en sväng i värmen, hundarna fick kyla ner sig i Ljungan. Så hem o lägga sig. Fantastiskt nog så lyckades jag halvsova ett par timmar iaf. Sen är ju jag inte riktigt nöjd med dagen om vi inte fått ta en rejäl motionsrunda i skogen. Hundarna löskopplade och kan kuta bäst de vill, jag i mina löparskor försöker ta mig fram de 7 km utan att svimma i värmen. Så nu är jag väl redo då, för 10, 25 timmar på jobbet.


Jag fick några bilder från träningsjaktprovet igår, lägger in en här. Han e så fin, min K-son:-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar