måndag 17 augusti 2009

Så, då är valplådan på plats. Jag fick den t o m hemkörd, mot en kopp kaffe:-) Om inte Tintin klämmer ur sig någon valp nu kommer jag att bli lite sur och plutt på henne, allt besvär i onödan...Gå omkring här och låtsas vara dräktig, få "special treatment" o allt.

Idag fick jag äntligen kostnadsförslag av målaren för mitt hallprojekt. Alltså inte vet jag, men det känns nog som om offerten är lite kryddad. Eller är det normalt att ta en tusing i timpenning? Typ, grovt räknat...Jag tror jag ska skola om mig om det är så.

På onsdag kommer Cecilia hem från sin pappa. Det ska bli skönt att gå in i de vanliga vardagsrutinerna igen. Evelyn längtar till skolstart, jag är inte lika säker på att Cecilia gör det samma. Hon vill nog helst ha lov året runt:-) Hon har nog fått det draget av mig, lathetsdraget liksom. Fast jag vill nog helst kalla det för konstnärsdraget, vilket i princip betyder att vår sort behöver massvis med inspiration för att kunna vara kreativa.

Nu ska jag ta en jycke o gå ner till Statoil. Idag känner jag mig nämligen lite inspirerad och kreativ:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar