tisdag 1 september 2009

Vrålstart!

Jag lyckade ta mig samman i söndags. Drog med mig Evelyn ut och så fixade vi och donade ute i trädgården, så nu ser det lite bättre ut *nöjd*. Sen tog vi oss ännu mer samman och drog till Friskis & Svettis på ett medel/styrka-pass. ÅÅÅÅåååh vad jag har saknat F&S, I love it!! Jag hängde ju på F&S Horntull när jag bodde i Hägerstensåsen. 5 dagar i veckan, förutom löpning och inlinesåkning, cyklade ofta till jobbet också 1,5 mil enkel resa. Ibland kunde jag inte hålla mig utan körde ett pass på helgen också. Det blir ju som en drog helt enkelt. Kombinationen musik, styrka och puls sätter fart på mina endorfiner sen är jag FAST. Och de gamla takterna satt i, alla rörelser satt liksom i kroppsminnet.
Ikväll var jag och testade på Bodypump här i Kvissleby. Men det var liksom inte samma sak, bara styrka, inte mycket rörelse till musiken, ingen direkt puls. Fast jag är öm och darrig som tusan nu, men inte lika trött i hjärnan och inte samma påslag av endorfiner. Beslutsångest. Är ju liksom inte rimligt att pendla till stan för att få F&S, och oftast har jag bråttom hem efter jobbet som det är ändå. Får se vad det blir.

Idag var jag första dagen i skolan, mittuniversitetet. Det var också kul, en kick där igen! Men jag skulle inte vilja göra det på heltid. Nu är det 2 dgr på raken med föreläsningar, sedan hemuppgifter och så seminarium med delexamination om ca 1 månad.

Imorgon kommer jag att sitta med ett öga på telefonen under föreläsningarna, det börjar dra ihop sig för Tintin. Jag tror inte det blir förrän till helgen, men ändå...Och allt är klart och på plats. Tintin tycker det är då himla onödigt med den där valplådan, lägger sig i den plikskyldigast på kvällen, men när hon tror att jag har somnat smyger hon sig ur den och lägger sig på golvet:-) Här håller jag på och "boar" och grejar och Tintin ligger med huvudet i tassarn och kikar med ett öga ungefär, undrar vad allt "fuss is about"....Hon har fått stanna hemma från skogen också de senaste 2 dagarna, sur blir hon, för hon står först o trampar vid dörren när hon ser att matte har springskorna på sig..men jag tycker det är onödigt att hon ska lägga sig och föda i skogen liksom...Igår kände jag hur det rörde sig i magen på henne, något är iaf alive and kicking därinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar