torsdag 13 augusti 2009

Äntligen lite svalare luft!

Nu kan jag ge mig ut i skogen utan att våndas över hettan. Jag ser nog mig själv som en höstperson, den typen som helst vill ha augustisemester. Och september är ju en härlig månad, med alla sina färger. Samma med oktober. Nov-april kan ta sig i röven. Kallt, mörkt och hög elräkning.
Nåväl, en lite reflektion där över våra säsonger.

Igår gick jag av nattjobbet. Att gå av är nog värsta dagen, eller nä förresten, det är nog alla dagar som innebär nattjobb. "Gå-av-dagen" är kanske extra jobbig för man ska upp tidigt, alltså inte sova mer än kanske 4 h, sen ska man låtsas "hålla igång" resten av dagen. Vilket inte brukar bli för kroppen skriker efter mer sömn. Så det blir att gå runt som en zombie.

Igår tog jag mig samman och stack ut på prommis med hundarna, vanlig, hederlig koppelprommis runt elljusspåret. Sen gjorde jag ett tappert försök att träna K-son. Måste få in honom på pipan bättre. Stoppsignal, söksignal...allt sånt. Han är inte så clever K-son och har ganska lång inkörningstid på nya grejer:-) Hade det varit hans mamma Mette hade hon hajjat det på några gånger. K-son har jag försökt med nu sedan förra sommaren, periodvis dock ska väl erkännas. Han har också börjat reagera långsammare på inkallningssignalen. Speciellt om han är inne i ett sök och jag vill ha in honom, då "hör" han inte. Igår satte jag honom ner med en dummie i munnen (håll fast-övning samtidigt) och gick ifrån och kallade in. Då satt han kvar och bara tittade på mig med den där "dum-minen" *arrrrrggghhhh*. Mitt tålamod är kort när det kommer till hundträning....en svaghet från min sida. Så det blev repetition några gånger, som om han inte skulle veta vad inkallningssignalen betyder den rackarn!

Nåja, kvällen fortskred hemma i soffan. Blev tittande på ngn engelsk gammal deckarhistoria, med Miss Marple. Och kom sen på att jag missat The Bachelorette! Nu är det ju bara två killar kvar, den tredje blev utröstad igår. Såg att den där skejtarkillen är kvar, kan inte fatta?? Han som ser ut som hans hår ska gå iväg med honom när som helst, vart ska håret med killen lixom??!

Nu precis fick jag ett samtal från jobbet. Det verkar som om jag stannar på Rekryteringscentrum ännu ett år, mot att jag förlorar min tjänst på Avd 15. Men, jag har kvar tjänsten i förvaltningen så det är ju ingen förlust egentligen då. Fint att något går åt rätt håll iallafall....

Måste skynda oss ut i skogen nu, för sen bär det av på träning..o lite fika och lite tjejsnack i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar