söndag 16 augusti 2009

Lat söndag

Idag har verkligen varit en slappardag av stora mått. Inte mycket till inspiration att ta itu med något utav mina projekt eller ens såna där "borde"-göromål. Vevade runt ett varv med dammsugaren, är ju så illa tvungen då det släpps päls hej vilt just nu.

Anledningen till slappardagen är nog p g a en hel del sociala aktiviteter på sistone. I fredags blev det trevlig middag på lokala krogen, sedan fortsatte vi med Irish coffees hemmavid. Med filtar, tända ljus och infravärmare blir det hur mysigt som helst...o mycket snack förstås:-) Igår var jag hos Mia i Härnösand och firade hennes födelsedag, också hur trevligt som helst. Å mycket snack med mycket vin...hej o hå. Tror vi löste världsproblemen på några timmar. Och när det var gjort löste vi alla kärleksproblem också.

Idag, i alla min lättja, satt jag och surfade runt på nätet och kollade resmål. Jag har tänkt mig en Thailandsresa om en sisådär 1 år och 4 månader. Men jisses amalia vilka priser! Inte under 20.000 kr per person. Så för mig med 2 ungdomar blir det en slutsumma på ca 50.000-60.000 kr. Saftigt värre. Kan det verkligen vara värt pengarna, för 2 veckors charter??

Nu är jobbschemat klart för hösten också. Jag har handplockat semesterdagar så det blir en hel del ledighet ända in i november. Nice! Och vilken himla tur att jag har min placering på RC, annars hade nog inte mitt förslag gått igenom.

Söndag och lite småsliten, och grymt godissugen! Tur att jag är för lat för att masa mig iväg till macken. Jag borde fixa en lina ner till Statoil, kunde jag fästa hunden vid den och skicka iväg den med en beställning. Fick den träna på apportering samtidigt, fast istället för en dummie får den hålla visa-kortet. Måste bara lösa problemet med hur jycken ska kunna knappa in kort-koden. Det får bli ett problem vi får lösa vid nästa fest tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar