onsdag 19 augusti 2009

Kåridåren

Idag damp en ny tidning ner i vår postlåda. Först trodde jag det var Evelyns men sen såg jag att den var adresserad till mig. Den heter "Kåridåren". Kollade omslaget, där sitter en Fredrik Wilkingsson o halsar en bärs och artikeln ska handla om hans vilda studentliv i Sundsvall. En annan rubrik är "Soffa, säng och matbord på 20 kvm?" eller en annan; "Vill du både resa och studera". Det tar ett tag innan polletten trillar ner...jooo, jag är ju en studerande nu för tiden:-)) Nåväl, jag känns ändå som fel målgrupp för den tidningen. Tack o lov slipper jag bekymra mig om hur man möblerar 20 kvm studentrum. Men jag är lite sugen på det där vilda studentlivet:-O. Kan man både resa, studera och ta hand om hus, barn och hundar samtidigt...kanske skulle blir en bra artikel också. Vad vet jag.

Alltså, jag är ju verkligen ingen rutinmänniska. När det blir flera lediga dagar på raken blir jag lätt rastlös. Inte för att jag har för lite att göra, utan för att vissa saker bara ska göras. Som att kliva upp (rätt självklart men ändå!), släppa ut hundarna, fixa kaffet, göra iordning hundmaten, ta in hundarna, servera maten, äta själv. Sen klä på sig (ja, men måste man??) något anständigt och fult praktiskt. Så ska man motionera sig själv och hundarna så det blir bilen till skogen. 1,5 timme senare hemma igen. Svettig och äcklig, så dusch och byta till ngt ytterligare fult praktiskt plagg, försöka hitta ett par strumpor utan hål och trosor som ännu hålls uppe av sig själv. Posten ska kollas, och mailen checkas, ytterligare kaffe och så börjar hungern göra sig påmind för det blev ändå si och så med frukosten. Finns absolut i vanlig ordning inget ätbart i kylen, så man skiter i lunchen och börjar fatta att man måste till ica och handla för att åtminstone ha något till middagen. Jaha, då har halva dagen plötsligt rasat iväg. Sen går det på sådär, allt grejs som bara ska göras...

Morgondagen kommer att se ut som idag och som igår. Fast imorgon em ska jag för några timmar ta mig ur rutinerna och åka till min alldeles egna, privata frissa. Ska jag fortsätt på min nya blonda sommarlook, eller återgå till den invanda rödbruna? Vad kan vara passande för en nybliven student, som vill leva det vilda livet, inte bo på 20 kvm, men däremot både vill resa och studera? Jag måste köpa nya trosor och nya strumpor iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar