lördag 8 augusti 2009

Svettig jobbdag

De ringde från jobbet igår och ville ha ut mig till MAVA. En dags övertid, mot att jag missade en utav våra få sommardagar och en tur ner på stan nu mitt i Drakbåtsfestivalen. Nåja, vad är väl en bal på slottet. Hemskt sugen på att åka ner nu ikväll men attans då vet jag hur det blir. En kall öl blir lätt några fler i glada vänners lag, farligt! Inte i vanliga fall men nu så ska jag ju upp i gryningen och åka lååååångt till ett träningsjaktprov. Idiotiskt men vad gör man inte som hundmänniska.

Jag skulle egentligen ha varit på Goldenspecialen den här helgen. Å som jag har längtat o peppat! Boende ordnat, supé biljetten köpt o klirrat o klar...men Karlsson är inte i skick. Han är inne i en sympati-dräktighet tillsammans med Tintin och får inte i sig hälften av den mat han borde äta, och det börjar synas nu. För att inte tala om pälsen. Hur mycket och länge kan en hund fälla egentligen??? Och så rasar energin också. När vi tränade häromdan, visserligen i tryckande värme, så formligen ramlade han in vid mina fötter efter en markering. Med dummiesen fortfarande i munnen låg han och flåsade. Det är väl det som kallas för will-to-please...Han är en kämpe ändå.

Själv ramlade jag ihop i en hög i soffan efter jobbet idag. Somnade och vaknade 2 timmar senare. Tog mig samman och stack ut till skogen med jyckarna. Tog den kortare sträckan på dryga 5 km idag. Tänkte att det kan ju inte vara någon match att springa, i sval sommarkväll. Men den svalkan var fortfarande kvav värme istället:-O Tungt blev det, men jag är ju född envis. Efteråt passade jag på att lägga några dolda linjetag till Karlsson, liksom testa inför morgondagen. Förvånansvärt så fixade han alla tre! Den ena var dessutom riktigt svår, där fick jag kalla in honom en gång och rikta om. Så nu känns det lite bättre inför imorgon, hoppas bara att det är något svalare än idag.

Nu blir det filmtajm och ett glas kylt vitt vin. Toppat med lite godis, förstås....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar