lördag 24 april 2010

Yeeeeeeeee

Jag åker hem imorgon. Jag åker på riktigt hem imorgon. Kan knappt fatta det. Som jag har længtat! Jag har længtat sen jag satte min fot på det hær stællet. Men bara før att jag visste att just denna resa skulle bli en pærs. Fast jag tænkte att det skulle bli en enkel match...ændå. Mænniskans sætt att pendla mellan hopp och førtvivlan.

Det enda jag sett av det hær stællet på jorden ær ca 5 km's radie kring sjukhuset, max. Egentligen bara åt ett håll, dær det finns matvaruaffær och bankomat. Fræmst det senare. Før mat har det då inte varit ett øverflød av. Sen har jag sett utsikten från "mitt" fønster på 5:e våningen på Ortoped sængeavd 1. Det ær væl i stort sett det.

Jag har utøkat mitt norska ordførråd: "Dostol" (= toastol) och "lomme" (= ficka)
Pinsamt nog kommer jag på mig sjælv med att anvænda norska ord på svenskt vis i samspråk med mina norska kolleger. Antagligen før att jag ska slippa se deras anstræninging nær de ska førsøka førstå vad jag sæger och før att jag ska slippa førklara om vad jag pratar om.

Norrmæn ær f ø vældigt insatta i vårt svenska kungahus. Jag har fått diverse frågor i veckan om vår prinsessas kærleksliv med Jonas. Som om jag skulle veta??? Idag ær de bestørta øver att førlovningen ær bruten. De visste jag inte ens førræn de frågade mig om det också. Så otroligt ointressant...

Det enda jag bryr mig om just nu ær att komma på flyget hem. Jag skiter faktiskt høgaktningsfullt i det svenska kungahuset, och alla andra før den delen också.

1 kommentar:

  1. Så du har också en blogg. Jag jkan utöka ditt norska ordförråd mer - Taska = Handväska.
    Ha de Klem
    Den 15 maj åker jag o min man med 2 vänner till Norge på en veckas semester i Sogndal, det ligger längst in i Sognefjorden.
    Hälsninger från Ann-Sofi Engström

    SvaraRadera