lördag 17 april 2010

Rensat mobilen

Jag har roat mig med att kolla igenom mina ca 40 foton som fanns i min mobil. Det mesta var bara skräp. Ni vet suddiga festkort o sånt. Men några har jag valt att ladda ner här mest som kuriosa, inget världsomvälvande direkt. Men lite om året som gått kan man kanske säga:
Jag blev med radhus för 2 år sen. Detta är en del av min elända trädgård. Jäkla slänt! Hundarna springer sönder allt jag försöker plantera. Då gick jag över till sten, vilka de bär bort så fort jag vänder ryggen till. Är väl lika bra att asfaltera skiten. Kolla i vänstra hörnet så ser ni en vovve som gör ett försök att släntra ner osynligt...HA, matte har bildbevis!
Så har vi då mitt berömda hallprojekt. När jag inte burit sten från gräsmatta till slänt så har jag rivit plastmattor o spacklat väggar. Och när det var gjort återstod att skrapa och slipa och skrapa och slipa bort allt papp och lim från varje trappsteg. 14 st trappsteg, 15 med avsatsen. Nu är dock trappen klar, det tog ett och ett halvt år. Slutgörat fick målare och mattläggare fixa. Tack gode gud för rotavdraget...och en schysst bankman!
Det här är Mette-tjejen. En utav alla våra dagliga skogspromenader. Detta är på höstkanten som synes. Mette har alltid denna uppsyn :-) Hon bor nu hos fam Hämphäla inne i stan och trivs alldeles utmärkt.
Allas vår coola kille Karlsson blev pappa till ett härligt gäng valpar. Här gosar Cecilia med två utav dem. Ack Ack så ljuvligt med valpar!
Jaha, ett festkort där det syns vilka som är på bilden, fantastiskt! Vi är rätt sliriga här, jag och Ulrika. En kväll när vi "bara skulle ta en öl"...och det blev många fler än så. Men kul har vi alltid!
Å så kom den jäkla vintern. Värsta i mannaminne! Vintern då jag på allvar ångrade att jag ägde hus. Skottade och skottade och skottade. På bilden har jag varit uppe på garagetaket och skottat. Låt oss säga att jag inte behövde någon stege när jag skulle ner därifrån igen, det var bara att kliva rakt ner på snöhögen. Vår trapp in är där under all snö någonstans. Evelyn ogillade läget. Karlsson tyckte det var skitspännande.

Jamen så kom våren då och jag fick äntligen åka till Norge och vidga mina vyer! Så här ser man ut efter att ha jobbat 12 h natt för att sen vara tvungen att gå 6 km i hällregn till ett jäkla skattekontor...not fresh m a o.
Och här slutar bildkavalkaden för längre än så har jag inte kommit....still in Norway and still not fresh :-)



















































1 kommentar:

  1. Jösses, såg ut som allvarlig anemi på sista bilden.. ;-)

    SvaraRadera