torsdag 15 april 2010

Livet är en utmaning.

Hittills har jag:

* läst ut Unni Drogges bok "Boven i mitt drama kallas kärlek". Den fick jag av min kära mor i julklapp. Att den handlar om en kvinna som blir misshandlad både psykiskt o fysiskt är knappast en slump. Den var jobbig att läsa...men läsvärd. Som en fin överraskning hittade jag mitt försvunna bio-presentkort i samma bok, även det en julklapp av morsan.

* bestämt mig för vilka 2 artiklar jag ska använda i mitt paper som ska vara inne om någon vecka. Mitt mål var att ha allt klart innan det är dags för hemfärd. Någonstans känner jag på mig att så kommer fallet inte att vara.

* sett tre chick-flick filmer. Mest bara för att få pausa från all norska.

* spenderat x antal timmar på nätet. Who is counting anyway...

* fixat skattekort. Det var en bedrift. Efter 12 h's nattpass får jag i spöregn gå 3.5 km till skattekontoret för att spendera en halvtimme i ett överfullt väntrum. Sen gå hem i samma spöregn de 3.5 km hem igen. Jag kan säga att det gick att vrida vatten ur mina trosor när jag kom "hem". Not cool.

* fattat att norskt kaffe är förbannat blaskigt. Jag går ingenstans utan min Nescafé-burk nerpackad i ryggan.

* insett att det kommer att bli jäkligt tufft att leva på havregrynsgröt, nudlar och proteindrinkar ytterligare 8 dygn. Längtar redan nu efter pizza, godis o bärs...i den ordningen ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar