fredag 18 september 2009

Segfredag

Alla som jobbar kontorstider jublar på fredagar, o klämdagar o röda dagar o gud vet allt. En annan jublar på måndag då helgen äntligen är över och man kan få en eller två dagar off work. Jag jobbade igårkväll på MAVA, ett roligt pass, som vanligt på den avdelningen. Sen tog jag på mig två nattpass på samma avdelning, med start ikväll. Det blir övertid så då är det svårt att låta bli, iaf om jag inte har en giltig anledning att inte jobba (som att vara social, kanske gå på bio en kväll o sånt tjafs).

F ö har veckan varit tung. Jag har haft tjock och ond hals, det har pyrt virus i mig men bröt (peppar peppar) aldrig ut helt o hållet. Trött som tusan har jag varit och sovit det mesta av dygnet. Däremellan har jag tvingat mig att fortsätta på studieuppgiften vi är inne i just nu. Vi har fått lov att äta havregrynsgröt de senaste 5 kvällarna i brist på kulor att köpa annat för. Historien med Tintin blev dyyyyyyyr....Men Cecilia gillade gröten:-) Med mycket smör o mjölk. Vilken tur för mig! Jag kan iaf ärligt säga att mina ungar inte är bortskämda vad gäller prylar, kläder och "fancy" aktiviteter.
Just nu, vad gäller barnen, är jag mest irriterad över den där jäkla moppen som stått förbanne mig hela sommaren. Först tomt batteri, så nytt inköptes. Sen "dog" den igen bara efter ett par veckor. Det tog en månad minst innan vi hittade någon som kunde diagnostisera felet. Allas vår mekare Stewen förbarmade sig över eländet. Kom fram till att en ny del måste inköpas, beställningsvara förstås...som kostade en hel del så det tog ett tag innan jag kunde hämta ut den. Nu häromdan är den nya delen på plats...moppen går igång men orkar inte utan vid nästa försök så vill den inget mer...bara gnisslar o gnuggar o gnekar. Så nu har jag då sammanfattningsvis investerat i ytterligare ett moppekort, betalat försäkring, köpt delar och ska pröjsa mekaren o mopphelvetet står fortfarande! Är det konstigt att man blir stressad o trött...

Nu är iaf alla papper på väg till Norge för autorisasjon som det heter. Om några veckor kan jag förhoppningsvis boka upp mig på jobb och dra iväg. Evelyn och Cecilia har lovat dyrt och heligt att de ska sköta hus och hundar när jag är borta. De har nästan redan gjort upp schema om vem som ska göra vad:-) Mina underbara ungar! De är så himla duktiga.

Tintin mår fina fisken nu också. Antibiotikakuren är avslutad och jag drog stygnen häromdan. Såret ser fint ut, välläkt och inga tecken på infektion. Nu är hon med på våra promenader i vanlig ordning. OJ så hon har längtat! Att vara sjuklig ligger inte för henne riktigt.
Någon dag snart ska vi åka och hälsa på Karlssons valpar på Alnö också. Jag har fått höra att de växer o frodas och är en livlig bunt:-)

Sovdags nu...så här mitt på dan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar