måndag 21 september 2009

Shit Pomfritt!!

Vaknade kl halv tolv idag! Straffet för att man jobbar natt. Det blir bakoframvändavärlden ännu ett par dagar efter. Tills det är dags att gå på igen. Fattar inte att folk pallar att jobba natt på heltid, år ut och år in. De måste bli eljest så småningom tycker man, eller?

Nåväl, lyckades inte lägga i en hög växel trots lång sovmorgon. Segade mig upp, fixade kaffe, fixade frukost åt hundarna (lunch menar jag), o sen den rutinaktiga kollen av mail o FB. Fick övertala mig själv HÅRT att orka gå ut med hundarna. Men det gick, o var skönt som tusan. Bra musik i örat också o livet är toppen plötsligt! Höst och luktar lövigt gott ute, nyskördat hö. T o m hästarna skuttade i hagen när vi gick förbi, det brukar de aldrig göra. De brukar se ut som om de behöver prozac.

Nu ska jag skutta iväg in till stan för att köpa hundmat, annars blir de utan middag...Och när jag ändå är i stan blir det ett medelpass på Friskis o Svettis. Men innan dess måste jag köpa mig ett nytt träningslinne, jag har fattat att jag ser ut som en korv som inte får plats i skinnet i mina gamla....jag som trodde jag var lite sexig i dem...pinsamt!

Tjolahopp så länge.../Jean1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar