fredag 25 september 2009

Partytime!

Nu har det varit för lugnt på partyfronten för länge! Så för att råda bot på det problemet (?) blir det fest imorgon..eller idag beror på hur man ser det med tanken på att kl nu är 02.30. Årets sista kräftskiva förmodligen, tillsammans med mina nya kolleger från rekryteringscentrum. Kick-off, kick-on, kräftskiva, APT, konferens...kallade det vad ni vill, det finns alltid någon bra anledning till fest.
Å när man väl har börjat finns det ju ingen anledning att stanna upp så nästa helg ska jag på fest med mina gamla kolleger från kirurgen. Det blir min "avtackning" (eller kanske snarare avtackling....:-o) är det sagt, allt enligt tradition. Fast jag fick nästan tjata mig till det:-) Gu' nåde den som ens försöker släpa runt mig på en tipsrunda bara...en lite varning där, ifall någon hade den tanken. Det brukar liksom vara standard på avd 15's fester. Catering, boxvin och för att värma upp sällskapet skickas man ut i vilket väder som helst på den där &¤())&¤&&/(+ tisprundan innan maten serveras! Jag fattar inte vem som först kom på idén med att en fest blir lyckad bara man har en tipsrunda. Det är ju samma som att anse att monopol är ett partyspel, hallå liksom...Monopol är inte roligt. Tipsrundor är inte en trevlig sysselsättning. Kan vi bara fastslå det en gång för alla?...Tack.

Om jag inte sover alldeles för länge imorgon hinner jag åka på ett F&S pass innan festen. Måste ju balansera. Eller BOL (Balance Of Life) som det också heter. Gympapass, sedan sprit. Funkar alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar