tisdag 1 mars 2011

Planering

Avskyr att titta längre fram än på sin höjd två dagar. Måste man det? På riktigt? Varför isf?

Nu har jag gjort ett försök iaf. Fast bara i huvet. Va fan, måste ju börja nånstans...ingen är perfekt i början.

Bara för att jag är jäkla dålig på det så meddelar dottern att hon har mage att ta studenten samma helg som det är Tjejvättern (som jag ju planerat...i huvet). Vi lyckades iaf komma fram till att själva studenten är på en torsdag. Jag åker på fredagen. So far so good. Hon menade att jag kunde slippa festa med henne i 4 dagar. Räckte med en dag. Sånt tackar man för. Visserligen är jag en cool morsa (o enl uppgift en MILF också:-o) men jag tror inte hennes kompisar uppskattar mitt sällskap mer än en dag, när det kommer till kritan.

Idag har jag också planerat veckans träning. Startade med spinning idag - check! Imorgon löpning, torsdag spin intervall, fredag löpning igen...sen blir det party samma kväll så lördag går ju bort. Söndag vette fasiken, måste ju lämna utrymme för lite spontanitet.

Ska ju f ö bli lätt och smidig nu, flyga fram. 3 kilo minus på 3 veckor är väl en bra början? (Har inte riktigt full koll på det där för jag har ju ingen våg, men uppskattningsvis. Antal hack i bältet är ett minst lika bra mätvärde if you ask me.)

Sen har jag planerat jobb också. Eller ok, egentligen är det inte jag som gör det utan min extremt välplanerande konsultchef Sandra. Hon skickar scheman o ringer o grejar. Så jag har på print vad jag ska göra från måndag nästa vecka och två veckor framåt.

Inbokat är även en very very nice trip till Tandåladen också. Det har min organiserade kompis Nina planerat in åt mig. Nina brukar ha koll på ett minst ett halvår framåt. Minst. Kan inte undvika att bli imponerad!

Nog med planering. Blir ju helt matt.

Ikväll såg jag film. Eat Pray Love. Filmen var bättre än boken, faktiskt. Jag grät nog lite, en tår eller så...eller två...Ska leva som så ett tag tror jag. Minus resorna till Italien, Indien och Bali. Äta, be och älska. Blir fint de! Så, hade jag planerat in lite till hux flux...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar