tisdag 15 mars 2011

Kvarteret Ruddammen

Jag har boat in mig ordentligt i min "våning", alltså där jag bor när jag jobbar Sthlm. Har en svinskön King Size bed som dominerar rummet. Utsikt över stan of kårs.

Igår morse när jag gick från tunnelbanan hem luktade det vår. Lite blött i luften o så den där lukten av blöt asfalt med sand på. Ni vet...Hade velat gå barfota. Eller ha träskor. Träskor är lika med vår. Det hade jag alltid på våren och sommaren när jag var liten.

Nåväl, nu var det inte läge kl 8 på morgonen att skutta omkring barfota eller med träskor i stan. Det var till att gå o lägga sig istället eftersom ännu ett nattpass skulle komma. Men först rutinen med att äta lite o kolla tv. Gona ner sig i sängen med frukost är det absolut bästa med att jobba natt. Sen snabbkolla fejan o så plingade ngr sms in från "vännen". Fick slutligen ett "sov gott söt" så då tänkte jag att de var väl bäst att göra så. Och helskotta vad jag sov! Vaknade kl 17.30..Det är tamejfan rekord! What the fuck happend...

Om några få timmar får jag traska hem igen. Efter en ovanligt piggelin natt. Hem till min svinsköna king size bed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar