torsdag 24 mars 2011

Dågarna o dågarna

Om ganska så exakt 3, 5 timme så sitter jag på tåget hem till Sundsvall igen.
2,5 veckas idogt arbete generar 2 veckors ledighet. 3 utav de dagarna ska jag spendera i Tandådalen med girlsen. De övriga 11 dagarna ska jag bara vara. Har fantiserat om en himla massa kuliga grejer att pyssla med. Träningen blir ju lidande när jag ligger ute på jobb, ett STORT minus. Så det står träning på agendan - längtar! Vill känna asfalt o grus under skosulorna. Sen måste jag ju återuppta den fina flödet utav fikastunder med kompisar som jag hade på gång förra vändan hemma. Och så måste ju Tintin få sitt, hon längtar säkert kopiöst efter mig, såklart.

Evelyn och Cecilia längtar säkert också. Fast kanske mest bara efter någon som äntligen fixar mat, städar, tvättar, går ut med hunden, tankar bilen och fixar allt annat som de måste sköta själva när jag är borta. Evelyns största huvudbry just nu är studentbalen. Jag har fått sitta på distans och ge smakråd och tips. Det går så där. Mina förslag verkar inte gå hem. Jag får kommentarer som "vill ju inte se ut som en prostituerad" etc. Thänk jo väry much...Det är inte för inte som jag kallar henne för Amish emellanåt om vi säger så. Helst ska det vara spetskrage ända upp till öronen enligt henne. Inget fel i det och hon passar som Amish, men lite variation skadar inte heller. Kan tänka mig att det passar sig bättre att stå med sin femte drink och ha lite urringning än ha Amisch-spets upp till öronen....eller vad vet jag....

Nä, dags att avrunda och köra hårt, sen hem....HEM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar