måndag 21 mars 2011

Nattliga funderingar


"Att våga är att mista fotfästet en stund."
Kierkegaard

Jag mister fotfästet ofta. Ibland av ren dumhet med en av stänk naivitet.


Vilken bra helg det blev! Apropå ingenting. Förutom att jag sov bort fredagkvällen och sen inte kunde sova på natten. Och att jag sen hade lust att dänga en stekpanna i huvudet på mig själv när klockan ringde kl 05.20 lördag morgon. Men dagen förflöt på lugnt och jag behövde inte jobba ihjäl mig (tack o lov!). Kom hem vid 16-tiden, påwernap i 45 min, dusch och göra sig snygg sen ut på stan med bästa sällskapet. Fick äta riktig MAT på supertrendiga Buco Nero. (Det stället är så trendigt att man inte ens ser var ingången är. Det ska man bara veta.) Maten sköljdes ner med en halv flaska vin, fantastiskt gott vin! Sen blev det barrunda. Efter att ha svept genom Zink (kul ställe!!) o Nobis avslutade vi kvällen på Riche. Där var det så packat att det gjorde inget fast man var lite rund under fötterna, man stod liksom stadigt där man stod.

Kul var det iaf och jag sov som en bäbis natten (morgonen) till söndag. Sen sov jag vidare halva söndagen också. För att sen lata mig igenom eftermiddagstimmarna med lite tv o telefonsnack. En jäkla bra söndag m a o.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar