lördag 19 februari 2011

Våldtäktsmän

Jag bor på Hotell Västberga. Man kan gå från Midsommarkransens tunnelbana till hotellet. Det är en kort liten sträcka som tar max 10 min. Skönt att få frisk luft till och från jobbet.

Men, igår kl 22.00 (fredagkväll obs obs!) var det inte så skönt med en prommenix. Inte när man ska passera två långa och dunkla tunnlar på vägen. Jag såg ju rubrikerna framför mig "Kvinna överfallen och brutalt mördad i Västberga" och sen har Aftonbladet markerat ut min väg från tunnelbanan mot hotellet och lagt ett fett X där jag hittats brutalt överfallen och mördad. Personalen på Coop har fått uttala sig om vad de noterat på kvällen (pit stop på vägen), ex: "hon köpte en youghurt och bröd. Hon verkade jättetrevlig! Våra tankar går till hennes familj"...osv.

Nu råkade jag inte ut för någon våldtäktsman igår kväll. Iaf ingen som vågade sig på nåt försök. Men det stod en och lurade i varje hörn.

Ikväll ska jag färdas samma väg (lördagkväll obs obs). Så ni vet...utifall att.

1 kommentar:

  1. Usch, lite läskigt hörru! Du kanske ska fixa överfallsalarm och tårgas? Fan att en del ska bete sig värre än djur så vi kvinnor en ska behöva oroa oss??? Det är fördjävligt det.

    SvaraRadera