måndag 14 februari 2011

Nytt Liv 2011 - fikatajm!

Idag har jag smakat på hur det är att bo i stan. Jag har m a o fikat.

Först fikade jag med Helena. Efter det slirade jag förbi Linda som lyckats med konststycket att få ihop hela Mid Classic-gänget. Hon hade iofs mat att bjuda på men det hann jag inte med. Sen hängde jag på banken hos min bankman Andreas (snopet nog bjöd han inte på fika denna gång). Sen fikade jag på Charm med Catharina. Sen hängde jag på IKEA, där finns också fika. Sen åkte jag hem och skruvade ihop lite grejs och åt en pannkaka med ett glas vin...alltså också nästan som att fika...typ.

Prata inte om att det inte går att dricka vin med pannkaka. Det går alldeles för jäkla utmärkt. Vitt vin ska det vara. Boxvin förstås. Att min ihållande huvudvärk inte blir bättre måste bero på grädden jag åt till pannkakan. Eller sylten. Eller pannkakan och sylten och grädden. Jag skulle ha struntat i allt utom vinet.

Jag köpte ett par skor idag också. Tyckte jag var värd det. Att vara värd något är f ö Evelyns uttryck. Jag sa till henne att jag borde köpa mig ett par skor varje gång jag blir dumpad. Sen kom vi på att då skulle vi (läs jag) behöva en såndär skohylla till från IKEA. Därav besöket till nämnda ställe. Själv var jag toknöjd över min nya plan. Finansieringen får jag klura vidare på en annan dag.

Under min superproduktiva dag hann jag ju förstås också med en massa annat. Som att beställa nytt mobilabonemang (Telia - goodbye och ajöss fårever), boka tågbiljett, messa en massa folk, maila några till, prata med min konsultchef, prata med en annan konsultchef, fundera på löneanspråk, pussa på Tintin, prata med Cecilia och däremellan stå och stirra ut genom fönstret. Förbaskat fin utsikt!

Imorgon måste jag komma ihåg att köpa ny storpack Ipren. Sen funderar jag på att fråga grannen om de nödvändigtvis måste ha sin Ding-Dong klocka ståendes vägg i vägg med mitt vardagsrum (där jag har min säng i väntan på att Evelyn ska flytta hemifrån). Inatt upplevde jag Ding-Dong alla timmarna utom de mellan midnatt och 03.00. När kl slår 5, 6 och 7 är det en jäkla lång Ding-Dong procedur. Lärdom - skaffa aldrig ett Ding-Dong ur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar