söndag 13 december 2009

Va äre fö da ida då?

Kom på att det är tredje advent, så nu sitter jag här med kaffekoppen, en fil och musli och 3 tända ljus i min hemmagjorda adventsljushållare-vad-det-nu-brukar-kallas-för. Den är upp-piffad i år med lite ny mossa och ngn slags tomte gjord av kork. Fast blicken ser lite galen ut på den. Klockan är över 12.00 och ungarna sover fortfarande. Andra tider nu...

Jag är inne på min andra semestervecka och hittills har jag inte fått ett skit gjort, i princip. Med alla projekt här hemma menar jag. Jo lite, men bara yttepyttelite. Fått låna en maskin som jag ska skrapa bort papp med från trappstegen. Det gick lättare än att sitta för hand med en kniv. Med kniven skrapade jag 1 cm yta under loppet av 10 min. Nu gör jag hela steget på samma tid. Sen är bara resten kvar då...Inspirationen och motivationen tryter.

Tjaha, söndag då ja..hmmm. Ingen speciell plan för dagen. Måste ju ut med hundarna i vanlig ordning. Sen får det väl bli vad det nu månne bli. Det blir ju mörkt kl 15.00 så lägger man liksom ner all verksamhet på någe vis. Det innebär att jag bara har 3 timmars dag kvar. Måste lägga på ett kol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar