onsdag 16 december 2009

Den där jävla vita skiten...

Kom ihåg det nu, hur det var förra vintern. Då tog snön aldrig slut, det bara kom mer och mer och mer...Och den var blöt o tung dessutom. Det hela eskalerade i februari. Och vad gör väl det då kan man undra? De som bor i lägenhet, de som har maskiner som kör undan allt, de som har en partner hemma som har till uppgift att köra den där maskinen etc...Nä då är allt frid o fröjd, lite mysigt med snö va? Helvete heller! Inte när man får skuffa på den där snölasse-grejen med blötsnö av och an, av och an, av och an...tills svetten rinner på ryggen. Och när allt är klart och gjort iaf för några timmar, då kommer de med de riktigt stora maskinerna. De har som nöje att lurpassa på mig o kolla in när jag är klar, då dundrar de in med sina maskiner. Och kör upp en meters vallar med snö på min infart, lagom så att jag knappt ska kunna komma ut med bilen. Så då är det bara att dra på sig utekläderna och gå ut igen....knuffa, dra, slita, tungt, blött, jävligt...

Varför bor jag häruppe egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar