torsdag 18 mars 2010

Orkar inte

Nej, det är så rätt så, hemsidan ÄR inte uppdaterad på ....tja, länge. Varför då? Ja för att jag inte gjort ett skit på hundfronten. De går här hemma som två spöken och bara tråkar sig. Knappt så de får någon motion, annat än spring på tomten. Och Karlsson får knappt det för han "råkar" jämt vandra över staketet och hälsar på hela Klockarberget så fort han får chansen. Snön är så hög så staketet syns knappt. Tintin vet sina gränser dock, var staket börjar och slutar och vad man får göra och inte får göra. Karlsson "råkar" ofta glömma just den biten. Och tacka fan för att man vill ut vidga sina vyer emellanåt när man har en dötråkig matte!

Det blev lite mycket så här i slutet på 2009 och början på 2010. Studier och jobb, ännu mera studier och lite mer jobb på det. Ett jobb som hotas och med en arbetsplats som sjuder av ilska och frustration. Hos andra känslan av maktlöshet. Full debatt och inte en dag utan att vi blir påminda...Rena rama High Chaparall i modern tappning.
Sen då mitt i allt tar jag itu med renovering minsann. Stressen skjuter i taket, omeprazolen blir livsviktig och sömnen blir orolig och knapp. I mina drömmar drömmer jag om att få sova. Hå hå jaja...men även detta har ju ett slut. Jag längtar till våren, för att vara exakt till den 25 maj för då är studielivet över. Det kommer att dröja innan jag sätter mig i skolbänken igen, bara ett konstaterande. Sen ska jag bara jobba och försöka ha roligt på jobbet, njuta av dagen. För att inte tala om njutningen av lediga dagar som då verkligen kommer att vara LEDIGA.
Det är då Tintin o Karlsson ska få bli hundar igen, slippa vara spöken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar