måndag 15 november 2010

Hur mår tant?

Har jobbat natt på akuten. Igår natt vid 03.00 tiden började jag ta snedsteg och horisonten liksom gick i vågor emellanåt. Då är man tipp topp! Väl hemma sov jag länge och väl men vaknade trött ändå. Förmodligen för att jag visste att jag hade ännu en natt framför mig.

Innan jag ens hunnit lägga ifrån mig väskan och knipsat på mig ID-brickan på jobbet igen så hade detta hänt:

* Evelyn backar rakt in i grannens bil. Jag ser 2000 kr i självrisk flaxa förbi högljutt skrattandes.

* Jag försöker forcera mig in på sjukhuset genom att gå rakt in i dörrarna som leder in i huset från bilgaraget. Resultatet är skallebang och kanske ett blåmärke, det återstår att se.

Så nu väntar jag bara på den tredje Olyckan. Klockan är ju bara barnet än menar jag, 01.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar